/

“Sigur pe net”, un show online Orange de responsabilitate digitală

Orange România lansează show-ul online "Sigur pe net", o inițiativă de responsabilitate digitală ce face parte din campania de conștientizare a pericolelor din online „Mai mult loc pentru încredere”. Astfel, cu ajutorul a mai mulți creatori de conținut îndrăgiți în România, Orange continuă misiunea de a inspira oamenii să facă încă un pas spre un „mâine” mai sigur, prin utilizarea responsabilă a tehnologiei.

Show-ul “Sigur pe net” va fi disponibil bilunar, începând cu 1 iunie, pe canalul YouTube Orange România și va oferi exemple relevante, într-o manieră autentică, despre avantajele internetului, dar și despre riscurile ce pot apărea. Vor fi abordate subiecte precum cyberbullying, phishing, hacking, cancel culture, catfish sau furt de identitate online, pentru ca utilizatorii să fie informați și să știe cum să-și protejeze identitatea, datele personale și financiare, așa încât să se poată bucura în siguranță de tot ceea ce are de oferit lumea digitală.

Fiecare episod va aduce un invitat surpriză, din domenii variate, ca de exemplu cultură, sport, showbiz, parenting, business, dar nu numai. Prietenii Orange vor vorbi despre experiențele pozitive trăite pe internet, despre rolul pe care tehnologia îl are în carierele acestora, de unde își găsesc insiprația pentru conținutul pe care îl publică pe rețelele de socializare și cum mențin comunicarea cu cei care le urmăresc activitatea online. Nu vor fi omise nici situațiile dificile pe care le-au trăit pe net și ce măsuri au luat pentru propria siguranță.

Actorul Alex Bogdan este cel care se deschide publicului în primul episod al show-ului Orange, care va disponibil joi, 1 iunie, aici.

Despre campania „Mai mult loc pentru încredere”

Prin campania „Mai mult loc pentru încredere” lansată în luna februarie 2023, Orange, rețeaua de fibră și mobil #1, își consolidează poziția de partener responsabil într-o lume digitală tot mai complexă. Astfel, Orange atrage atenția asupra celor mai des întâlnite pericole din mediul online, cyberbullyingul și phishingul, și oferă clienților soluții pentru a se proteja de acestea.

Conștientizarea pericolelor din mediul online și protejarea tinerilor

Special pentru a-i ajuta pe gameri să se bucure în siguranță de lumea vituală, Orange a creat proiectul inovator Safe Zone, un spațiu de suport împotriva cyberbullyingului disponibil în Fortnite și Roblox, două dintre platformele de gaming cele mai populare în rândul adolescenților.

În timp ce se joacă pe platformele Fortnite sau Roblox, gamerii descoperă cabine virtuale portocalii „Safe Zone” în care se pot refugia. Când intră în Safe Zone, sunt întâmpinați de un bot, Orange Droid, care îi ghidează către un quiz despre cyberbullying sau către informații care îi pot ajuta într-o situație de cyberbullying.

Cei care vor să raporteze un caz de abuz online sau au nevoie de consiliere psihologică află din joc că pot apela gratuit, din orice rețea din România, numărul unic național 119.

Mai multe detalii despre cyberbullying sunt disponibile aici, precum și în webinarul susținut de Mirona Păun, psiholog clinician, și Karina Garai, gamer.

Protejarea împotriva tentativelor de fraudă online

În același timp, Orange, atrage atenția și asupra phishingului, una dintre cele mai comune acțiuni de fraudă la nivel global, prin care diverse persoane folosesc mediul online pentru a obține bani, prin înșelătorie.

Phishingul are loc de obicei prin metode simple, prin care sunt solicitate informații private și sensibile, precum date personale, contul bancar sau informații de securitate - coduri PIN sau parole. Aceste tentative solicită victimelor să instaleze programe malware, să transfere bani, să se aboneze la diverse servicii cu suprataxă sau să autorizeze plăți pe care nu le-au solicitat.

Pentru a rămâne în siguranță, clienții nu trebuie să răspundă la mesaje suspecte, să acceseze link-uri sau pagini web asemănătoare cu ale unor organizații cunoscute și să nu furnizeze date personale sau informații confidențiale unor persoane necunoscute, indiferent de canalul prin care le sunt solicitate: apel, SMS, e-mail sau rețele de socializare.

Mai multe detalii despre phishing sunt disponibile aici.

Categorii