în premieră, clienţii Orange îşi pot cumpăra bilet la metrou cu mobilul
Bucureşti, 27 iunie 2010. Orange România, în parteneriat cu Metrorex, lansează primul sistem de plată prin telefonul mobil al unui serviciu de transport în comun din România.
Cu ajutorul telefonului mobil, clienţii Orange îşi pot cumpăra bilet pentru călătoria cu metroul. Este suficient să solicite biletul printr-un mesaj scris la un număr scurt, apoi să scaneze, la dispozitivul special instalat în staţiile participante în acest program pilot, codul de bare pe care îl primesc pe telefon printr-un mesaj multimedia. Pentru a solicita un bilet de o călătorie cu metroul, clienţii Orange trebuie să trimita mesajul scris la numărul 801 (tarif 0,36 euro), pentru a solicita un bilet cu două călătorii trebuie să trimită mesajul la numărul 802 (tarif 0,63 euro), iar pentru 10 călătorii incluse - la numărul 810 (tarif 1,83 euro).
Fiecare client Orange care cumpără bilet prin telefon poate naviga gratuit în Portalul Orange pe mobil în ziua cumpărării biletului, timp de 24 de ore. Călătoria va deveni astfel o experienţă mai plăcută, deoarece clienţii vor avea acces simplu şi rapid la informaţii şi divertisment direct pe telefon - ştiri din toate domeniile, meteo sau horoscop, muzică, jocuri şi posturi TV live, precum şi la serviciile Orange blog, Sharebox, Chat şi Dating, ca să ţină mai uşor legătura cu prietenii. În acest moment, Orange oferă acoperire pentru serviciile de voce şi internet mobil în toate staţiile metroului bucureştean.
În prezent, accesul pe baza codului de bare de pe telefonul mobil este disponibil în 6 staţii de metrou, unele dintre cele mai intens circulate de către tineri: Politehnica, Petrache Poenaru, Grozăveşti, Piaţa Victoriei, Universitate şi Timpuri Noi.
“Orange a fost prima companie de telefonie mobilă din România care, în anul 2006, a lansat servicii de plăţi prin telefonul mobil. Suntem încântaţi să aducem astăzi, împreună cu partenerul nostru, Metrorex, încă o premieră pe piaţă: plata cu mobilul a călătoriei cu metroul. În prezent, oferim în exclusivitate clienţilor noştri şi alte soluţii de plăţi cu mobilul pentru servicii de interes public, printre care parcarea auto în Timişoara şi Oradea, cât şi în afara ţării, în staţiunea Albena şi în oraşul Ruse din Bulgaria”, a declarat Gabriela Voinea, Senior Product Manager Orange România.
“Plata călătoriei cu telefonul mobil reprezintă metoda alternativă pentru sistemul actual de plată a biletului de intrare la metrou. Metrorex doreşte să sprijine implementarea noilor tehnologii în România. Prin lansarea acestui proiect experimental, Bucureştiul se aliniază în rândul celor mai mari oraşe ale lumii, utilizatoare de astfel de sisteme de taxare pentru intrarea la metrou”, a precizat Gheorghe Udrişte, Director General METROREX.