Mai ușor să fii ECO! Cu YOXO, abonamentul 100% digital, clienții sunt mai responsabili cu mediul și pot reduce amprenta de carbon

24 mai 2022
/ /
Mai ușor să fii ECO! Cu YOXO, abonamentul 100% digital, clienții sunt mai responsabili cu mediul și pot reduce amprenta de carbon

YOXO susține reducerea consumului de hartie, a deplasărilor neesențiale prin oraș sau a consumului de plastic.

YOXO dă startul unei serii de inițiative menite să încurajeze un comportament prietenos cu mediul și să reducă amprenta digitală de carbon, prin lansarea în premieră a unei extensii Chrome ce calculează emisiile individuale de CO2 generate de activitățile din online.

București, 24 mai 2022. YOXO, primul abonament de mobil 100% digital, administrat în întregime dintr-o aplicație mobilă, anunță o nouă direcție de business care prioritizează grija față de mediu și susține clienții să adopte un comportament responsabil față de natură, inclusiv în mediul digital.

Sub sloganul „Împreună facem digitalul mai ECO”, YOXO lansează o serie de inițiative menite să crească gradul de conștientizare și de educație în ceea ce privește actiunile din mediul digital, dar și să propună soluții concrete prin care abonații YOXO și nu numai, își pot reduce amprenta digitală de carbon.

Utilizatorii de internet din România sunt tot mai conștienți în ultima perioadă de problemele de mediu și fac deja mai multe acțiuni cu impact în zona de sustenabilitate: 59% deja reduc deșeurile alimentare, 56% reduc folosirea plasticului, iar 52% reciclează plasticul sau cumpară produse din plastic reciclat (sursa: Global Web Index, utilizatori de internet 16-64, 2022), însă în top 10 acțiuni nu există nicio măsură legată de mediul digital. Consumul de internet generează anual aproximativ 1,6 milioane de tone de emisii de carbon, iar acțiunile utilizatorilor din online (social media, mail-uri, videoconferințe, streaming etc.) contribuie la producerea acestora.

În acest sens, YOXO a dezvoltat în premieră o extensie Chrome care ajută utilizatorii de internet să învețe cum să fie mai ECO în online.

Toți cei care descarcă și folosesc această extensie vor primi notificări în timp real despre impactul activității lor din online asupra naturii și sfaturi despre cum pot reduce amprenta de carbon, împreună cu exemple[1] concrete, precum:

●  5 minute mai puțin pe social media în fiecare zi pot salva echivalentul producerii unei pungi de plastic.

●  Folosirea unor imagini de profil pentru a diminua consumul produs de camerele web deschise în timpul ședințelor online. Utilizarea camerei video în timpul ședințelor emite cu 25% mai mult CO2 decât apelurile audio. Dacă 1 milion de oameni ar închide camera, ar reduce lunar emisii echivalente cu alimentarea unui oraș ca Mangalia.

●  Salvarea site-urilor preferate în bookmarks în locul utilizării motoarelor de căutare. Astfel, este eliminată o cantitate de 0,8g CO2, cauzată de fiecare căutare online

Toți cei care doresc să devină mai responsabili față de natură prin acțiunile pe care le fac în mediul online pot descărca din browser extensia Chrome YOXO din pagina: https://yoxo.app/eco_YOXO

În curând, extensia YOXO va primi o nouă funcționalitate, un algoritm care va calcula în timp real consumul individual de energie în funcție de modul în care este utilizat internetul, contribuind astfel la creșterea gradului de conștientizare în rândul utilizatorilor asupra efectelor emisiilor individuale de CO2 generate de activitățile din online.

Sustenabil prin design

Conform celor mai recente studii[2], sustenabilitatea și grija față de mediu sunt valori ce au o importanță tot mai mare pentru români. Cu toate acestea, mulți dintre ei întâmpină dificultăți în schimbarea comportamentului și, nu de puține ori, consideră că pentru protejarea mediului înconjurător sunt necesare compromisuri și schimbări semnificative ale stilului de viață. Printre cele mai des menționate provocări se numără costurile ridicate ale produselor sau serviciilor prietenoase cu mediul, efortul pe care schimbarea stilului de viață îl presupune sau durata mare de timp necesară pentru a vedea rezultatul acțiunilor.

Prin modul în care a fost dezvoltat și prin funcționalitățile pe care le oferă, YOXO adresează în mod natural principalele provocări ale românilor când vine vorba despre responsabilitatea față de mediu. Astfel, prin simpla alegere de a deveni client YOXO, aceștia se bucură nu doar de un serviciu simplu și intuitiv, ce poate fi gestionat în întregime online, ci contribuie la protejarea naturii prin alegerile pe care le fac:

Activarea unui număr nou ori portarea unui număr existent se întâmplă 100% digital, iar aceasta presupune zero deplasări făcute în magazine și reducerea poluării asociate transportului. În plus, un abonament complet digital înseamnă reducerea semnificativă a hârtiilor printate și un impact redus asupra naturii.

Tehnologia eSIM funcționează ca o cartelă virtuală, ce permite dispozitivelor mobile compatibile conectarea la rețeaua GSM fără a mai fi necesar un SIM fizic. Acest lucru se traduce prin eliminarea plasticului folosit de cartelele SIM clasice, dar mai ales eliminarea poluării generate de livrarea unei cartele SIM. Cei care optează însă pentru un SIM clasic vor primi un SIM YOXO realizat din materiale 100% reciclate.

Customizabil și mereu în control. Cu YOXO, clienții se bucură de un serviciu complet configurabil în funcție de nevoile și preferințe lor, pot oricând adăuga opțiuni suplimentare și au control total asupra costurilor, ceea ce se traduce printr-o gestionare mai eficientă a resurselor.

Mai multe informații despre acțiunile pe care YOXO le face pentru reducerea amprentei de carbon, dar și sfaturi practice despre cum putem fi mai responsabili față de natură sunt disponibile pe: https://yoxo.app/eco_YOXO


[1] Conform: Conform: evaluărilor de mediu realizate la cererea YOXO de către echipa de Data & Business Intelligence Digitas România. Lista completă de surse poate fi consultată pe yoxo.ro/eco.

[2] Conform studiilor Kantar România - Sustainability Foundational Study 2021 & Kantar Europe Sustainability Foundational Study 2021, dar si a datelor furnizate de Eurostat.

Categorii