/

Orange anunţă startul înscrierilor la Smart Design Challenge 2018, competiţia care încurajează integrarea tehnologiei în designul de produs

10 oct. 2018

Orange România, în parteneriat cu Dizainăr, lansează cea de-a doua ediţie a Smart Design Challenge. Competiţia îi provoacă pe tinerii designeri să găsească soluţii creative şi să proiecteze un produs de design, funcțional și estetic, dar care să încorporeze tehnologia.

Parte a platformei Tech a Break lansată în 2017, prin care Orange susţine antreprenoriatul din industriile creative și tehnice, Smart Design Challenge are ca scop crearea şi identificarea unor produse inteligente care să îmbine utilizarea tehnologiei cu o viziune creativă și curajoasă în ceea ce privește designul.

Tema ediţiei din acest an este „Daily routine”, iar produsul conceput de candidaţi trebuie să se încadreze în categoriile home & deco sau accesorii. Concursul Smart Design Challenge se desfăşoară la nivel naţional, în două etape, în perioada 8 octombrie 2018 – 27 martie 2019. Prima etapa include înscrierea proiectelor în concurs şi selectarea de către juriu a proiectelor finaliste, iar cea de-a doua - realizarea prototipurilor de către finalişti, expunerea acestora în magazinele de tip Orange smart shop şi desemnarea câştigătorilor de către juriu.

Orange va premia cel mai bun proiect de design desemnat de către juriul competiției cu un premiu în valoare de 5000 de euro. Vor fi acordate şi 3 menţiuni speciale şi un premiu de popularitate constând în câte un smartphone Samsung Galaxy Note9. Publicului i se oferă posibilitatea de a-și alege proiectele preferate prin vot, în perioada 7 decembrie 2018 – 22 martie 2019, pe platforma www.orange.ro/techabreak . În plus, fiecare finalist selectat în cea de-a doua etapă a competiţiei beneficiază garantat de o finanţare în valoare de 200 de euro pentru realizarea prototipului.

Mai mult, înainte de anunţarea marilor câştigători, cele mai bune obiecte de design vor fi expuse în magazinele Orange de tip smart shop. Participanţii la concurs au posibilitatea de a-şi promova obiectele realizate, iar clienţii Orange pot interacţiona cu acestea şi le pot testa în anumite magazine din ţară. Astfel, smart shop-urile Orange devin spaţii de retail neconveţionale, atât pentru antreprenorii care beneficiază de vizibilitate şi de feedback direct din partea clienţilor, cât şi pentru clienţii, care în vizitele în magazine au ocazia să descopere aceste inovaţii.

Proiectele înscrise în competiția Smart Design Challenge 2018 vor fi jurizate de către:

  • Corvin Cristian - Arhitect și designer
  • Mihnea Ghilduș - Designer de produs, fondator Dizainăr
  • Ștefan Barutcieff - User Experience Designer
  • Laura Piscan – Head of Direct Retail, Orange România
  • Mirela Bosoi - Head of Brand and Communication, Orange România

„Lansarea Smart Design Challenge 2018 arată impactul pe care un astfel de proiect l-a avut în piaţă. De la început ne-am dorit să sprijinim antreprenoriatul şi comunitatea designerilor, să arătăm că şi acest domeniu se transformă, iar tehnologia devine o parte tot mai importantă a proiectelor ce se vor dezvolta în viitor. Suntem bucuroşi că am reuşit să creăm astfel o platformă dedicată publicului interesat de tehnologie și producătorilor români activi în zona tehnologică care au nevoie de serviciile designerilor”, spune Laura Piscan, Head of Direct Retail Orange România.

Toate detaliile despre condiţiile de înscriere şi participare la Smart Design Challenge sunt disponibile aici: https://www.orange.ro/techabreak/smart-design-challenge

Categorii