/

Orange Romania anunță rezultatele financiare din 2024

13 febr. 2025

Orange rămâne cea mai bună rețea mobilă în ceea ce privește performanța serviciilor de voce și date

Grupul Orange anunță astăzi rezultatele financiare ale anului 2024, disponibile la 31 decembrie. În 2024 cifra de afaceri a fost de 1,416 miliarde de euro, în scădere cu 8,5% față de anul anterior. În al patrulea trimestru, Orange Romania a realizat o cifră de afaceri consolidată de 367 de milioane de euro, în scădere cu 9,8% față de T4 2023. La data de 31 decembrie 2024, Orange oferea servicii mobile pentru 9,3 milioane de clienți, internet fix prin bandă largă pentru 1 milion de clienți și servicii de televiziune prin cablu și satelit pentru 1 milion de clienți.

Finalizarea fuziunii Orange Romania și Orange Romania Communications, un catalizator pentru investiții semnificative

Compania și-a consolidat poziția ca operator de telecomunicații convergent, prin finalizarea fuziunii dintre Orange Romania S.A. (ORO) și Orange Romania Communications S.A. (OROC), la 1 iunie 2024. Orange rămâne consecvent în obiectivul său de a-și întări poziția pe piața serviciilor integrate fix-mobil din România atât pentru clienții rezidențiali, cât și pentru segmentul business.

 Rețeaua Orange: continuarea investițiilor pentru îmbunătățirea rețelei și extinderea acoperirii

În ciuda provocărilor tot mai mari din piață, investițiile în extinderea și modernizarea rețelei au continuat în 2024, fiind o componentă esențială a strategiei companiei pentru dezvoltarea pe termen lung. Extinderea acoperirii rețelei fixe și upgrade-ul tehnologiei de la FTTB (Fiber to the Building) la FTTH (Fiber to the Home) contribuie la creșterea performanței serviciilor de internet, clienții beneficiind astfel de viteze mai mari și de o experiență îmbunătățită. Anul trecut, prin extinderea infrastructurii și modernizarea rețelei existente, Orange Romania a adăugat peste 278.000 de gospodarii.

Extinderea a vizat și rețeaua mobilă 5G, care acoperă acum 45 de orașe, precum și îmbunătățiri ale rețelelor existente pentru serviciile 4G și 4G+. Orange a fost recunoscută din nou ca rețeaua numărul 1 din România pentru servicii de internet mobil și voce. Auditorul extern independent LCC International a reînnoit certificarea de cea mai bună rețea mobilă la finalul lui 2024, după măsurătorile comparative realizate pentru toți cei 4 operatori din România, în 40 de zone metropolitane și pe drumurile dintre localități.

Eforturile de extindere și modernizare a rețelei au contribuit la cele din zona comercială. În ciuda stabilizării bazei de clienți abonați (postpaid), segmentul rezidențial a continuat să fie sub presiune în 2024. În același timp, interesul pentru serviciile digitale a crescut. Orange Romania înregistrează o ascensiune în ceea ce privește numărul de utilizatori YOXO, cu o creștere de 30% a numărului de clienți noi, precum și o creștere a utilizării canalelor digitale, 1 din 2 interacțiuni cu clienții fiind gestionată cu succes de un bot.

Segmentul B2B a fost un motor de creștere important, datorită dezvoltării accelerate a soluțiilor IoT (+23% față de anul anterior) și a serviciilor de internet broadband (+9% față de anul anterior), susținut de extinderea continuă a rețelelor de fibră optică și 5G.

Responsabilitate socială: mereu un impact pozitiv în comunități și asupra mediului

Pentru a-și susține obiectivele asumate pentru reducerea amprentei de carbon, până la finalul anului 2024, Orange avea în portofoliu 4 acorduri de achiziție virtuală de energie electrică verde (vPPA), asigurându-și astfel pe termen lung aproximativ jumătate din consumul de energie din surse regenerabile. În plus, prin programul „Re”, Orange a colectat un total de  591.000 de telefoane, care vor fi reintroduse în circulație prin recondiționare sau reciclare. De asemenea, prin oferte speciale menite să promoveze alegeri mai sustenabile, numărul de telefoane recondiționate vândute a crescut comparativ cu 2023, marcând al doilea an consecutiv de creștere.

Orange rămâne dedicat reducerii decalajului digital și creării unui viitor digital mai incluziv. Fundația Orange și-a intensificat eforturile de a oferi acces la educație digitală și incluziune socială, susținute de investiții de aproximativ 2 milioane de euro, cu un număr total de 88.000 de beneficiari în 2024. De asemenea, cea mai mare platformă gratuită de educație digitală pentru gimnaziu din România, Digitaliada, numără acum peste 70.000 de conturi active pentru profesori, părinți și elevi.

 „La 6 luni de la fuziunea juridică, suntem într-un proces activ de unificare, iar etapele pe care le parcurgem acum sunt fundamentale pentru succesul nostru pe termen lung. Acesta a fost un pas crucial pentru consolidarea poziției Orange Romania pe segmentele de internet fix și TV. Vorbim despre un proces complex care a presupus eforturi susținute și pregătiri temeinice. Timp de aproape 3 ani am îmbunătățit procesele, structura organizației și sistemele IT ale celor două companii, dar, totodată, am pus bazele pentru creșterea sustenabilă pe care ne-am asumat-o pentru viitor. 

Ne concentrăm pe îmbunătățirea continuă a calității serviciilor și a experienței clienților, dar și pe creșterea valorii afacerii prin investiții eficiente, într-o industrie în care acestea sunt critice pentru menținerea performanței, în contextul tehnologic actual.  Piața locală de telecomunicații este dezechilibrată din punct de vedere competitiv. După un an 2024 marcat de provocări, așteptăm schimbări legislative care să creeze un mediu concurențial corect, pentru stimularea investițiilor. Experiența noastră la nivel global ne arată că doar un parteneriat solid între mediul politic și actorii economici și sociali poate duce la creșterea calității serviciilor oferite, la investiții ce contribuie la o dezvoltare durabilă pe termen lung a societății în ansamblu”, a declarat Julien Ducarroz, CEO Orange Romania.

Categorii