/

Orange România anunță rezultatele financiare pentru primul trimestru din 2019

30 apr. 2019

În intervalul ianuarie-martie, Orange România a realizat o cifră de afaceri în valoare de 265 milioane de euro, în scădere cu 2% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în principal pe fondul modificării tarifelor de interconectare pentru apelurile de voce mobilă (Mobile Termination Rates) și al scăderii ușoare a vânzărilor de echipamente comparativ cu primul trimestru din 2018.

La 31 martie 2019, Orange România oferea servicii mobile, fixe și TV pentru 10.693.300 de clienți, în creștere cu 2.3% comparativ cu finalul T1 2018.

Serviciile fixe au continuat evoluția pozitivă din trimestrele anterioare. Astfel, la finalul lunii martie, serviciul de televiziune prin cablu și satelit, Orange Home TV, număra peste 519.000 clienți, în creștere cu 24% faţă de T1 2018, iar serviciile fixe în bandă largă aveau 303.600 de clienți, în creștere cu 44.6% față de aceeași perioadă din 2018.

Rețea

Orange a continuat investițiile în infrastructură, oferind de la începutul anului 2019 acces la conectivitate 4G+ în 432 de noi localități și orașe, înglobând 439.000 de locuitori, astfel încât la finalul lunii martie, 44.69% din populația tării avea acces la viteze de până la 500 Mbps.

Prezenta 4G a fost extinsă, astfel încât, la finalul primului trimestru al anului, aceasta acoperea 96.9% din populația țării și 100% din cea urbană. Apetitul clienților pentru date mobile a generat o creștere de aproximativ 50% a consumului în T1 2019 comparativ cu T1 2018.

În luna ianuarie, Orange a introdus în premieră  la nivel de grup tehnologia HD Voice Plus care oferă o experienţă superioară în timpul apelurilor 4G prin utilizarea unei game de frecvențe audio dublă faţă de apelul 4G clasic.

Servicii financiare mobile

La începutul lunii martie 2019, Orange Money a introdus cardurile de debit Visa contactless, fizice și virtuale, plata cu telefonul prin tehnologia NFC și plata cu ceasul inteligent Fitbit sau Garmin compatibil NFC prin înrolarea cardului în aplicațiile Orange Pay, Fitbit Pay sau Garmin Pay.

Ca urmare a dezvoltărilor aduse serviciului Orange Money, numărul de utilizatori a înregistrat o creștere de 44% în T1 2019 comparativ cu T1 2018, ajungând la peste 135.000 de clienți la 31 martie 2019.

Inovație

La începutul anului, Orange a lansat Live Objects, o platformă dedicată proiectelor IoT care gestionează dispozitivele conectate și analizează datele colectate și care este compatibilă cu diferite tehnologii de comunicații, de la 2G/3G/4G, la LTE-M. Companiile, indiferent de domeniul în care activează sau de dimensiunea afacerii, pot integra rapid în platformă dispozitive conectate și să vizualizeze datele colectate atât în dashboard-ul Live Objects, cât și în aplicațiile partenerilor, prin intermediul API-urilor.

De asemenea, din luna martie, Orange a devenit primul operator telecom din România ce oferă clienţilor săi acces la tehnologia eSIM, prin care utilizatorii de telefoane Apple compatibile se pot conecta la rețeaua mobilă Orange simplu și rapid, având posibilitatea de a gestiona mai multe numere de telefon în același dispozitiv, fără a mai avea nevoie de cartelă SIM.

„2019 se prefigurează a fi un an cu multe provocări dar și cu oportunități. În primul trimestru al anului am continuat să facem pași importanți în zona serviciilor convergente fix-mobil și în completarea serviciilor financiare pe care le punem la dispoziția clienților. Performanța rețelei și calitatea serviciilor rămân o prioritate într-o lume tot mai conectată.” a declarat Liudmila Climoc, CEO al Orange România.

Categorii