Săptămâna trecută Orange a anunţat o nouă promisiune de brand, ce reflectă strategia Essentials 2020, centrată pe nevoile esenţiale ale clienților. Una dintre cele mai importante nevoi pentru utilizatorii de telefonie mobilă este să fie mereu conectaţi. În acord cu preocuparea de a le oferi clienţilor cele mai bune experienţe la utilizarea reţelei, Orange a desfăşurat vara aceasta un studiu cu ajutorul consumatorilor, pentru a vedea percepția lor despre rețeaua 4G, precum și care sunt criteriile folosite de aceștia atunci când evaluează calitatea internetului mobil 4G. Rezultatul validează calitatea rețelei: 97% dintre utilizatorii Orange 4G sunt mulțumiți de experiența 4G avută.
Cercetarea a fost desfășurată în perioada iunie - septembrie 2015, cu ajutorul agenției Millward Brown, agenție de cercetare de top la nivel global, specializată în studii asupra eficacității comunicării, canalelor media și asupra valorii mărcilor.
Iată câteva dintre rezultatele studiului:
- Internetul mobil este serviciu de referință pentru utilizatorii de telefonie mobilă din mediul urban, pentru care a devenit o necesitate a vieții de zi cu zi
- “Accesarea informațiilor în timp real” este motivul principal pentru utilizarea de zi cu zi a internetui mobil
- Problemele repetate de calitate la utilizarea internetui mobil (întreruperea conexiunii sau lipsa totală a serviciului) pot duce la schimbarea operatorului
- Când vine vorba de evaluarea calității unei rețele, experiența personală este cea mai importantă: “Pe mine mă interesează cum merge respectiva rețea. Că are certificate, ok, e un plus. Dar nu mă încălzește certificarea dacă atunci când am nevoie de semnal, nu îl am.” (utilizator de servicii de internet mobil)
În contextul în care experiența reală contează cel mai mult pentru clienți, Orange a dezvoltat în această vară aplicația 4G Fun Kit. Aplicația a permis oricărui utilizator de servicii 4G să experimenteze internetul de mare viteză prin intermediul filmelor, melodiilor sau audiobook-urilor disponibile gratuit, precum și al selfie-urilor ce puteau fi încărcate. În același timp, utilizatorii au avut ocazia să testeze rețeaua Orange 4G și să-și exprime opinia cu privire la experiența avută.
Între 13 august și 11 septembrie clienții au testat astfel performanțele rețelei 4G pentru streaming video și audio, descărcare și încărcare de fișiere. Timp de o lună, după accesarea fiecărui tip de conținut, clienții au fost rugați să-și spună părerea despre internetul 4G oferit de Orange.
În urma analizării celor peste 11 000 de evaluări primite, rezultatele arată că 97% dintre clienții Orange 4G sunt mulțumiți de experiența avută la folosirea internetului mobil.
La acest studiu au participat 5085 de utilizatori Orange 4G. Eșantionul este reprezentativ la nivel național pentru totalitatea clienților Orange 4G, marja de eroare fiind de +/-2%. Datele au fost prelucrate și analizate de către Millward Brown România.
Orange deține în prezent cea mai extinsă rețea 4G din România care acoperă 96% din populația urbană și 70% din populația totală a țării. Noile rezultate oferite prin analizarea opiniei utilizatorilor susțin rezultatele testelor realizate prin aplicația ANCOM, ce arată că Orange a oferit în prima jumătate a anului cele mai mari viteze de download din România, atât în interiorul cât şi în exteriorul clădirilor.
Investițiile planificate pentru perioada următoare vizează menținerea calității înalte a serviciilor 4G chiar și în condițiile unei adopții tot mai ridicate din partea clienților.
Rezultate detaliate pentru fiecare funcţionalitate testată de clienţi se găsesc în infograficul ataşat.