Orange România marchează o nouă premieră pe piața locală prin realizarea pe un eșantion intern de aproximativ 500 de angajați a primei cercetări calitative și cantitative de tip PCM (Process Communication Model), ale cărei rezultate vor fi folosite de companie în beneficiul angajaților. Astfel, datorită informațiilor extrase în urma cercetării, aceștia vor putea să se conecteze și să comunice mai bine cu ceilalți, să fie mai motivați pe plan personal și în viața profesională, să facă față provocărilor și să-și dezvolte eficiența.
Cercetarea a fost efectuată în perioada ianuarie - decembrie 2021 de Raluca Alecu, Senior Training & Development Specialist Orange România și Trainer Certificat Process Communication Model, pe baza exclusivă a input-ului generat de sesiunile de training PCM pe care le-a livrat anul trecut către aproximativ 500 de colegi din Orange România. Pe lista participanților s-au numărat angajați din toate departamentele companiei, cu roluri diferite, atât de manageri, cât și de non-manageri. Prin magnitudinea numărul de persoane instruite prin PCM, cercetarea a confirmat pertinența si relevanța unor proiecte de HR la care echipele Orange au lucrat asiduu, de la procesul nou de performanță, la modulul de recognition intern Cheers for Peers. Cercetarea a ilustrat, totodată, specificități interesante pentru echipa de HR și cea de B2B, care a trecut integral prin curs, precum și pentru eșantionul de manageri analizat (aproximativ 90 de manageri), oferind indicii importante despre nevoile pe care echipele le au pentru maximizarea potențialului lor.
Programul a urmărit o abordare agile: a pornit de la o testare restrânsă la nivelul unei singure echipe pentru a vedea oportunitatea și impactul soluției în activitatea oamenilor, efectul fiind replicat la nivelul altor echipe. Analiza celor aproape 500 de profiluri a furnizat cifre exacte despre împărțirea demografică în Orange a celor șase tipuri de personalitate conform metodologiei PCM (Empatic, Perseverent, Promotor, Imaginator, Gânditor și Rebel), iar concluziile analizei au dus la implementarea unor schimbări în abordările din training, proiecte de HR sau training-uri diverse, în funcție de nevoile psihologice și de business. Obiectivele specifice ale programului au urmărit asigurarea celui mai eficient mediu de lucru în context pandemic, iar prioritatea a rămas asigurarea veniturilor companiei și grija față de oameni în lucrul pe care îl au de desfășurat în fiecare zi.
Mai mult, deoarece teoria PCM adresează nevoi psihologice, emoții care stau în spatele comportamentelor, a comunicării, conectării și relaționării, și este singurul instrument de pe piață care are o secvență predictibila de stres în contextul pandemic, angajații care au participat la training, respectiv la cercetare, au găsit utilă folosirea acestei teorii atât în viața profesională, cât și personală, ceea ce a făcut ca întreg programul derulat intern să fie un succes.
Poți vedea aici rezultatele cercetării realizate în premieră de Orange România ⬇️