Grupul Orange anunţă astăzi rezultatele financiare pentru cel de-al doilea trimestru al anului 2019, disponibile la 30 iunie. În intervalul aprilie-iunie, Orange România a realizat o cifră de afaceri în valoare de 268.5 milioane de euro, în scădere cu 2.4% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în principal pe fondul modificării tarifelor de interconectare pentru apelurile de voce mobilă (Mobile Termination Rates) și al scăderii ușoare a vânzărilor de echipamente, comparativ cu cel de-al doilea trimestru din 2018.
La 30 iunie 2019, Orange România oferea servicii mobile, fixe și TV pentru 10.736.700 de clienți, în creştere cu aproximativ 2% comparativ cu finalul T2 2018. Serviciile fixe au continuat evoluția pozitivă din trimestrele anterioare. Astfel, la finalul lunii iunie, serviciul de televiziune prin cablu și satelit, Orange Home TV, număra peste 528.000 clienți, în creștere cu 17% faţă de T2 2018, iar serviciile fixe în bandă largă aveau 317.700 de clienți, în creștere cu 35% față de aceeași perioadă din 2018.
Rețea
Orange a continuat şi în acest trimestru investițiile în infrastructură, ritmul extinderii acoperirii 4G ramânând constant. Astfel, la finalul lunii iunie, 97.15% din populația țării și 100% din cea urbană avea acces la cea mai extinsă reţea 4G din România. De asemenea, Orange a oferit în trimestrul al doilea conectivitate suplimentară 4G+ pentru aproape 1.5 milioane de români. La finalul lunii iunie, locuitorii din peste 1.000 de noi localităţi şi oraşe aveau acces la viteze de până la 500 Mbps, acoperirea 4G+ ajungând la 51.98% din populația țării.
Calitatea reţelei a fost din nou certificată de către auditorul independent Systemics PAB care a declarat Orange ca fiind rețeaua cu cea mai bună calitate a serviciilor de voce și internet, în urma campaniei de măsurători efectuată în intervalul aprilie - mai 2019, în cele mai populate 22 de orașe din țară, precum și pe drumurile de legătură. Rezultatele pentru performanța convorbirilor sunt atribuite atât procentului foarte mare de apeluri reușite cât și calității acestora, datorate în mare masură şi serviciului Apel 4G (VoLTE). În cazul datelor mobile, primul loc a fost atribuit rețelei Orange pentru viteza de download și ușurința în navigarea celor mai accesate website-uri din România.
Apetitul clienților pentru date mobile a generat o creștere de aproximativ 40% a consumului în T2 2019 comparativ cu T2 2018. De asemenea, traficul 4G a ajuns la aproximativ 82% din totalul traficului generat.
Interesul crescut pentru serviciile digitale este vizibil şi din felul în care clienţii aleg să interacţioneze cu Orange. În urma lansării asistentului virtual Djingo, în prima jumătate a lui 2019 acesta a susţinut de 9 ori mai multe conversaţii cu clienţii decât în ultima jumătate a anului 2018. În prezent, asistentul virtual are capacitatea să rezolve aproximativ 33% din volumul solicitărilor venite din partea clienţilor în mediul online.
Servicii financiare mobile
După lansarea din primul trimestru a cardurilor de debit Visa contactless, fizice și virtuale, plata cu telefonul prin tehnologia NFC și plata cu ceasul inteligent Fitbit sau Garmin, în luna iunie şi Apple Pay a devenit disponibil clienţilor Orange Money. Cu Apple Pay pe iPhone, Apple Watch, iPad și Mac, clienții pot acum efectua plăți în orice țară, în magazine, restaurante, taxiuri, și oriunde există un terminal POS contactless. Ca urmare a dezvoltărilor aduse serviciului Orange Money, numărul de utilizatori a înregistrat o creștere de 37% în T2 2019 comparativ cu T2 2018, ajungând la peste 141.000 de clienți la 30 iunie 2019.
„Pe o piaţă ce devine tot mai competitivă, eforturile noastre se concentrează pe oferirea celor mai bune servicii convergente pentru clienţi, a soluţiilor integrate de IT&C pentru afaceri, pe creşterea segmentului de servicii financiare mobile şi pe dezvoltarea abilităților digitale și a metodei de lucru Agile în echipe. Investiţiile continue în reţea reprezintă o fundaţie pentru toate acestea. Mai mult decât atât, ele creează premisele unui sistem digital ultramodern şi oferă acces la noi oportunităţi de dezvoltare în societate, deschizând totodată calea spre noi servicii ce pot fi dezvoltate pe o astfel de infrastructură,” a declarat Liudmila Climoc, CEO al Orange România.